OSF WESTERN BALKANS ALUMNI NETWORK!

WE ARE THRILLED TO INTRODUCE THE OSF WESTERN BALKANS ALUMNI NETWORK! 

 

Exciting News!

Celebrating 30 years of transformative impact, the #OpenSocietyFoundations has cultivated a global family of change-makers dedicated to fostering connections, friendships, and a shared commitment to societal openness and values.  

 

Više >>

Full Agenda of #CSFTirana2023 | “Unlocking Progress: The European Future of the Western Balkans”

 

Full Agenda of #CSFTirana2023 | “Unlocking Progress: The European Future of the Western Balkans”

 

Više >>

OPEN SOCIETY FOUNDATIONS IN WESTERN BALKANS

 OUR WORK IN WESTERN BALKANS

 

Više >>

Ovaj projekat je dio šire inicijative unapređenja odgovornosti i efikasnosti lokalnih vlasti u BiH u pružanju javnih usluga i zadovoljenju stvarnih potreba građana kroz aktivniju ulogu civilnog društva. Ovu inicijativu je pokrenuo i realizuje Fond otvoreno društvo BiH u partnerstvu sa Razvojnom agencijom Eda Banja Luka, Centrom za promociju civilnog društva Sarajevo, Agencijom lokalne demokratije Mostar i Centrom za menadžment, razvoj i planiranje Doboj.

Uprkos značajnoj podršci koje su jedinice lokalne samouprave u BiH dobile, prvenstveno kroz projekte pomoći od strane međunarodne zajednice, kvalitet pruženih lokalnih javnih usluga nije zadovoljavajući, bitno se razlikuje od opštine do opštine, dok je stepen njihove dostupnosti i dalje na niskom nivou. Povrh toga, BiH vlasti nisu spremne da učine više na implementaciji druge generacije ljudskih prava (socio-ekonomska i kulturna prava), posebno kada su u pitanju marginalizovane i socijalno ugrožene grupe stanovništva. Istraživanja i procjene ukazuju na to da je odgovornost BH vlasti za pružanje javnih usluga građanima nedovoljna, te da ne postoje adekvatne informacije o tome kakvi su stvarni efekti u procesu zadovoljavanja potreba građana. Značajnu prepreku predstavlja preklapanje nadležnosti različitih nivoa vlasti (često pravdanje različitih nivoa vlasti u BH da ne znaju ko je za šta odgovoran i nadležan), kao i nedostatak povratnih informacija od samih građana. Pojedine opštine, za svoje potrebe, s vremena na vrijeme provode ankete među građanima o javnim uslugama, ali rezultate ovih anketa selektivno objavljuju u javnosti, u zavisnosti od njihovih rezultata i potreba dnevne politike. U središtu pažnje predloženog projekta je efikasna lokalna samouprava u čijem fokusu su građani kao aktivni činioci, koji treba da oblikuju lokalne politike, te da na taj način utiču na povećanje kvaliteta života svih građana. Da bi se to ostvarilo projektom je planirano otpočinjanje procesa unapređenja lokalnih javnih usluga u smislu poboljšanja njihovog kvaliteta i dostupnosti. Projektom su predviđene tri sljedeće ključne grupe aktivnosti:

  • Kreiranje metodologije za ispitivanje stepena zadovoljstva građana lokalnim javnim uslugama

Kao rezultat projekta kreirana je i testirana “PULS” metodologija, koja obuhvata ispitivanje zadovoljstva građana sa 16 odabranih javnih usluga. Kreiran je i prateći software koji treba da olakša proces unosa i obrade podataka, i kreiranje konačnog izvještaja po opštinama. Ova metodologija prvenstveno treba da analizira subjektivne stavove građana o javnim uslugama (“citizen report cards”), ali i da definiše objektivno mjerljive indikatore kvaliteta i dostupnosti lokalnih javnih usluga (“leaken indicators”). Metodologija je namijenjena za korištenje od strane organizacija civilnog društva.

  • Obuka organizacija civilnog društva u monitoringu pružanja javnih usluga na lokalnom nivou

Ukupno 13 domaćih nevladinih organizacija je prošlo obuku u primjeni metodologije za ispitivanje stepena zadovoljstva građana lokalnim javnim uslugama (EKOPOT- Tuzla, CPCD-Sarajevo, Damar Omladine-Visoko, LDA-Mostar, Medica-Zenica, MDPi-Doboj, SISTEM-Brčko, Don-Prijedor, Vesta-Tuzla, CIPP-Zvornik, Centar za edukaciju mladih-Travnik, Milenijum-Srbac, Organizacija za edukaciju i političko obrazovanje-Teslić)

  • Sprovođenje istraživanja i kampanja za poboljšanje kvaliteta javnih usluga na lokalnom nivou

Značajna karakteristika javnih usluga na lokalnom nivou u BiH jeste nejednak kvalitet usluga građanima, kako između različitih jedinica lokalne samouprave, tako i unutar same jedinice lokalne samouprave, uzimajući u obzir kvalitet i dostupnost usluga. Stoga se kao jedno važno pitanja nameće: “Kako unaprijediti odgovornost (lokalnih) donosilaca odluka s ciljem donošenja takvih odluka koje pogoduju unapređenju kvaliteta života svih građana, te poštivanju njihovih ustavom zagarantovanih prava?” Komparativna analiza i dobra praksa u zemlji i inostranstvu u unapređenju kvaliteta pružanja lokalnih usluga ukazuje da je za adekvatno unapređenje rada i kvaliteta usluga najvažnije da se vrši redovno ispitivanje zadovoljstva korisnika, koje danas skoro da i nije prisutno u BiH. Komunikacija između lokalnih vlasti, građana i OCD nije zadovoljavajuća i vrlo često je zasnovana na podacima koje nudi lokalna samouprava, a čija je validnosti upitna.

Projekat namjerava da, uz angažovanje partnerskih OCD, izvrši ispitivanje stepena zadovoljstva građana lokalnim uslugama. Za istraživanje stepena zadovoljstva građana koristiće se metodologija i alati PULS metodologije, prethodno razvijene kroz projekat. Rezultati dobijeni ovim istraživanjima će biti iskorišteni za pokretanje javne debate sa postojećim lokalnim vlastima, kao i političkim kandidatima za lokalne izbore 2012.godine. Projektom će biti obuhvaćeno 25 BH opština. Projekat predviđa održavanje velikog broja različitih promotivnih i zagovaračkih aktivnosti (ulične akcije, distribucija promotivnih materijala, medijske kampanje, javni skupovi, tribine, forumi, press konferencije, i tsl), koje za cilj imaju promociju nalaza istraživanja i otpočinjanje javnog dijaloga između OCD, građana, predstavnika vlasti i kandidata za lokalne izbore na temu unapređenja kvaliteta lokalnih usluga. Očekuje se da projekat doprinese poboljšanju kvaliteta života građana u odabranim opštinama, povećanju odgovornosti lokalnih vlasti, te povećanju kapaciteta organizacija civilnog društva u smislu aktivnog zagovaranja unapređenja kvaliteta i dostupnosti lokalnih javnih usluga.


 

Donor Strategies in a Time of Paradigm Shift: Mapping of the Donors Active in the…

Catalyst Balkans and Open Society Foundations-Western Balkans present the third edition of the Mapping of Donors Active in the Western Balkans. Building on previous work published in 2016 and 2019, the research unlocks a wealth...

Više >

OSF-WB and RBF host third Balkans donor forum

Returning to the joint platform for the first time since 2019, over 150 stakeholders discussed the priorities and approaches of the donor community in the Balkans. Belgrade, November 6. Open Society Foundations-Western Balkans and the Rockefeller...

Više >

LJUDSKO PRAVO NA SIGURNU I ČISTU VODU I SANITARNU ODVODNJU

Pravo na vodu je neophodno za život u ljudskom dostojanstvu. Ono je preduslov uživanja drugih ljudskih prava. Nastavak zagađivanja, ispražnjivanje i nejednaka distribucija vode povećavaju postojeće siromaštvo. Države moraju da usvoje efikasne mjere da priznaju, bez...

Više >

MODELI FINANSIRANJA ENERGETSKE TRANZICIJE U BiH

Dokument daje pregled mogućnosti  i modela koji mogu poslužiti kao osnov za raspravu i odgovor na pitanje: Kako će se finansirati energetska tranzicija u BiH? Između ostalog, dokument sadrži i pregled trenutnog stanja i izvora finansirana...

Više >

OSF-WB and RBF host third Balkans donor forum

Returning to the joint platform for the first time since 2019, over 150 stakeholders discussed the priorities and approaches of the donor community in the Balkans. Belgrade, November 6. Open Society Foundations-Western Balkans and...

Više >

LJUDSKO PRAVO NA SIGURNU I ČISTU VODU I SANITARNU ODVODNJU

Pravo na vodu je neophodno za život u ljudskom dostojanstvu. Ono je preduslov uživanja drugih ljudskih prava. Nastavak zagađivanja, ispražnjivanje i nejednaka distribucija vode povećavaju postojeće siromaštvo. Države moraju da usvoje efikasne mjere da...

Više >

MODELI FINANSIRANJA ENERGETSKE TRANZICIJE U BiH

Dokument daje pregled mogućnosti  i modela koji mogu poslužiti kao osnov za raspravu i odgovor na pitanje: Kako će se finansirati energetska tranzicija u BiH? Između ostalog, dokument sadrži i pregled trenutnog stanja i...

Više >

Fond otvoreno društvo

Fond otvoreno društvo BiH je nezavisna neprofitna fondacija koja, kao integralni dio regionalnih Fondacija Zapadnog Balkana, djeluje u širem okviru međunarodne mreže Fondacija otvoreno društvo, te se zalaže za izgradnju bosanskohercegovačkog društva zasnovanog na principima društvene pravde, punog poštovanja ljudskih prava, transparentnog i odgovornog rada institucija, i aktivnog učešća građana u javnom životu.

Kontakt

Maršala Tita 19/3
71000 Sarajevo, BiH
T/F: 033 44 44 88 (0 / 202)
osf@osfbih.org.ba

 

Ovaj website koristi kolačiće!

Ovaj Website koristi kolačiće i prikuplja informacije o posjetiocima. Klikom na dugme OK potvrđujete da se slažete s Uslovima korištenja i Izjavom o privatnosti.

Više >